Organisaties en bedrijven
Met meer impact meer omzet
Hoe wil je dat je bedrijf of organisatie overkomt bij bezoekers, klanten en relaties? Hartelijk en warm, creatief of juist meer analytisch of zakelijk? Dat bepaal je zelf. Feit is dat de uitstraling van je medewerkers de toon zet voor je zakelijke contacten en voor de werksfeer en effectiviteit in het bedrijf.
Met name buitendienstmedewerkers en de medewerkers in de front office vormen je visitekaartje. Hun uitstraling is een kritische analyse waard. Je doet jezelf, je medewerkers maar ook je klanten een groot plezier als je daarin investeert.
Imagoanalyse geeft teams een boost
Opleidingsinstituten, gezondheidszorgpraktijken en notariskantoren. Allemaal kwamen ze al bij Anker Styling voor een analyse van hun imago. En voor een imago,kleur- en stijladvies. Met effect vertelt Marianne van den Anker.
“Ondernemers en directieleden die de impact inzien van een bepaalde kledingstijl winnen hun investering in mijn advieswerk snel terug. Mijn adviezen geven teams een boost. Ze ervaren de sessies bij mij als een steun in de rug. Medewerkers zitten beter in hun vel als zij weten hoe ze zich goed kunnen kleden. Dat maakt hen zelfverzekerder en effectiever.”
Goed geklede medewerkers bereiken meer
“Ik ken wel verhalen van salesmensen die ‘in hun beste kleur en stijl gekleed’ betere deals sloten. En het is een feit dat mensen in vertrouwensfuncties meer bereiken als ze zich vertrouwenwekkend weten te kleden. Ook adviseurs die er werkelijk als adviseur uitzien, bereiken meer. Bij mij kun je dat snel leren.”
Onderstreep je leiderschap met je kledingstijl
“Een directeur van een middelgrote onderneming kwam bij mij. Hij kreeg zijn managementteam niet op volle kracht. Hij dacht dat ze niet goed presteerden doordat hij te fors overkwam. Hij had de indruk dat dit mensen belemmerde om te excelleren. Toen ik hem zag, gaf ik hem gelijk. We zochten een kledingstijl waarin hij minder dominant en meer motiverend aanwezig kon zijn. Dat heeft hem - en zijn team - geholpen. Hij kan nu spelen met zijn uitstraling en zo zijn impact beter beïnvloeden.”
Laat zien dat je een sterke inkoper bent
“Soms heb je een functie waarin ‘power play’ gebruikelijk is. Met je kledingstijl kun je dat onderstrepen. Ik heb al veel vrouwelijke inkopers geholpen bij de keuze van een ‘congres- of beursoutfit’ waarmee ze krachtig in beeld komen bij potentiële samenwerkingspartners. Dat versterkte hun onderhandelingspositie aanmerkelijk.”
Business, business casual, casual chic, tenue de ville...
Wat moeten je medewerkers met al die dresscodes? Vaak meer dan je denkt. Het is belangrijk om de spelregels rond zakelijke dresscodes te kennen en in acht te nemen. Anker Styling maakt je graag wegwijs in de wereld van de zakelijke dresscodes. Plezierig en praktisch. Zodat je medewerkers er werkelijk goed mee voor de dag komen.
Investeren in de outfit van studenten en stagiaires loont
De uitstraling van studenten straalt af op het opleidingsinstituut. Internationale scholen beseffen dat goed. Anker Styling bepleit de herinvoering van het schooluniform niet. Maar het is wel goed om eens te laten analyseren welk imago je verwacht of wilt meegeven aan je studenten.
Jonge mensen aan het begin van hun carrière staan vaak open voor inzicht en kennis op het gebied van imago en uitstraling. Een imagocheck en advies op maat vergroot hun mogelijkheden bij het vinden van aansluiting op de arbeidsmarkt, tijdens een stage en als zij ambassadeur zijn van een opleiding of bedrijf. Zo wordt kleur- en stijladvies win-win.